Heerlijk Lovina; villa Taman Indah

25 juli 2017 - Lovina Beach, Indonesië

Op zondag reizen we na een bij elkaar gesprokkeld ontbijt bij Starbucks (half elf ; we zijn te laat voor een ontbijt bij het hotel ) met een taxibusje naar Lovina. Als we aankomen bij het hotel moeten we nog wat geduld hebben De chauffeur heeft panne, " tires not good" en dus wachten we bij ons hotel aan het zwembad; niet bepaald een straf. Iedereen is moe van de reisdag die we om 23.30 hebben afgerond met iets te eten aan de overkant van het hotel met een soort van diepvriespizza. Alleen de spareribs van Mart waren eigenlijk te eten.

Uiteindelijk vertrekken we in plaats van 13.00 om 13.45 en we kijken onderweg onze ogen uit. Mart blijkt populair :  We komen de Mini Mart, Indo Mart en nog een stuk of 3 andere varianten tegen; allemaal  kleine AH-winkeltjes . Onderweg strikt de chauffeur ons voor een kort bezoek aan de soort botanisch tuintje met allerlei fruit, ( Snake fruit, Durian) Koffie, Vanille enz. Leuk, maar we doorzien uiteraard zijn poging ons iets te verkopen en willen eigenlijk snel verder om in het licht aan te komen in Lovina. Bijzonder zijn de koffiebonen die door een soort wezeltje opgegeten worden, dan verteerd worden en uitgepoept, daarna worden ze gebrand: een ware delicatesse laten we ons vertellen. Een oud omaatje roostert 1 kg koffiebonen in 1 uur tijd, niet om jaloers op te worden.

De reis naar Lovina is prachtig, Bali is verrassend heuvelachtig en de eerste sawa's komen al snel in beeld. We lunchen onderweg met de eerste nasigoreng. Dan weten we weer dat we met pubers op reis zijn, ze willen niet de bus uit, te warm, geen honger enz.  Uiiteindelijk doet goed eten alles vergeten. Snel verder naar Lovina.

Deze zondag blijkt een hindoeïstische feestdag, dus we worden getrakteerd op prachtige mensen in klederdracht wat de reis nog indrukwekkender maakt. We weten al dat we niet in het licht aan gaan komen, jammer! Onderweg de eerste wilde aapjes gespot en op foto vastgelegd. De aankomst in de villa is een feestje, we worden welkom geheten door de bewakers en de dames van de housekeeping mét een warme maaltijd. Zo lekker, bami goreng en nasigoreng. Uiteraard willen de kinderen graag nog zwemmen en even hun energie van twee reisdagen kwijt. Het huis  heeft twee prachtige kamers en 3 kleinere huisjes in de tuin voor twee personen. Allemaal met hemelbed en klamboe. In een huisje blijkt er wel een rioleringsprobleem en moeten en wat reparaties verricht worden, verder is alles prachtig en hebben Bart, Biko en Mart zelfs een echte buitendouche.

Blue Monday krijgt hier een andere lading

Op maandag als we opstaan is de lucht strak blauw, en kunnen we ons onderkomen pas echt goed bekijken, wat een fantastische  plek. Vanaf het terras kijken we over het zwembad naar de zee en horen we de branding op de achtergrond. Hier worden we wel Zen! We doen rustig aan, lekker zwemmen en luieren. Langs het strand van ons huis komen de eerste handelaren al snel in beeld. Iedereen wil  wel iets verdienen Als Melvin en ik de nodige boodschappen hebben gedaan zijn de eerste armbandjes gekocht door de mannen en kinderen. En er is een afspraak gemaakt met Alex Rolex, die komt dinsdag langs. We worden getrakteerd op mailkoekjes tijdens de lunch. Ron die van jou zijn lekker, maar deze zijn ook heel goed!

• Dolfijnen spotten We plannen een boottripje om dolfijnen te spotten voor woensdag. Via de dames van de housekeeping annex onze koks kunnen we een afspraak maken om met drie bootjes de zee op te gaan nadat alle andere boten die om zes uur vertrekken al terug zijn. Leuk dolfijnen kijken maar we voelen er niets voor om ze met 40 boten tegelijk te achtervolgen. Hopelijk zien we Dolfijnen, we weten het woensdag.
  • Balinees dansen Voor dinsdagavond plannen we een etentje in een lokale beachlub waar Balinese dans wordt gedemonstreerd.

Leuk, vooruitzicht allemaal.  Maandagavond sluiten we af met een drankje op het terras na een heerlijke gade-gado en kipsaté maaltijd.

Dinsdag

Massagedag, Rolexdag, de verhalen volgen! Zie nieuwe foto's en video's om mee te genieten.

Groetjes, Anne-Christel

1. Sipke, Justine Rosalie en Floris:
    Heerlijk allemaal!!
  2. Anne-Christel:
    25 juli 2017
    Inderdaad Justine, echt fijn hier. Echt een aanrader!
  3. Yvonne en Rob:
    25 juli 2017
    Heel leuk om jullie zo te volgen en super leuk geschreven Anne. Kijk nu al uit naar het volgende reisverslag.
  4. Trees en Herman:
    26 juli 2017
    Wat een heerlijk gelegen vakantiehuis, vooral voor de kids: zon zwembad, zee strand maar ook leren ze een heel andere cultuur kennen(alleen maar verrijkend toch?!Enjoy!!!!
    Ze pikken waarschijnlijk nog een paar Indonesische woordjes op ook nog...!
  5. Sipke, Justine Rosalie en Floris:
    26 juli 2017
    Nou zie ik
    Alleen al die mannen een massage krijgen........ ladies??
  6. Trees en Herman:
    27 juli 2017
    Inderdaad is een massage daar niet te versmaden,dames !Hoe hebben jullie die Balinese dans ervaren?(Barong-dance en ook de kecak-dance) is zp leuk voor de kids) om te zien.
    We zijn heel benieuwd naar jullie volgende reisverslag! Altijd zo leuk en gezellig beschreven, Anne Christel.
  7. Nienke:
    27 juli 2017
    Maar echt leuk geschreven! Zit hier de hele tijd te glimlachen Ondertussen knetterjaloers natuurlijk, hahaaa... Wat heerlijk daar en wat een supergave foto's! Wie is de fotograaf? Anyhoe, nog veel plezier
  8. Trees en Herman:
    28 juli 2017
    We wachten vol spanning op de volgende belevenissen en wensen jullie nog heel veel fijne dagen toe zowel in Bali als binnenkort ook in Surabaya?!