Laatste dag Dubai

22 juli 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Laatste Dag Dubai en op naar Indonesië

We hebben het goede voornemen om op tijd op te staan, te ontbijten en dan met de kinderen naar een drijvend vlot voor de kust te gaan. Soort ‘ Wipe-out baan van de TV’ .

Het blijft bij goede voornemens, iedereen is moe en de dag verloopt door de warmte in Dubai anders; ‘s – avonds komt de bevolking tot leven en wij passen ons noodgedwongen aan.

Wat wil je 40-47 graden overdag. Als we ’s-Ochtends opstaan en de balkondeur openschuiven is het alsof iemand met een enorm warme föhn staat te blazen.

We gaan met de kinderen naar het eiland, Ze zijn van plan het geld dat ze via Biko van oma Tineke hebben gekregen te besteden en, zo gezegd zo gedaan. Wipe out strand Dubai   Wipe out strand Dubai   Het is top in Dubai vinden Derek en Mart

Helaas hebben ze niet lang plezier van hun centen. Wat een deceptie; eenmaal aangekomen op het vlot blijkt de lifeguard emmers water op het vlot te moeten gooien omdat je anders je voeten en handen verbrandt. Nikki en Charlotte hebben 't na 10 minuten wel gezien en Mart en Biko komen met stoom uit hun oren van het vlot af. Eens maar nooit meer!

Eenmaal terug op het strand bij  de ticketsverkopers aangegeven dat dit toch niet de bedoeling kan zijn maar met de melding dat de ticket de hele dag geldig is worden we afgewimpeld.

We druipen af naar het zwembad, waar het water wat verkoeling biedt. De zee doet dat zeker niet. Quote Marcel: het is voor het eerst dat ik in de zee plas en ik dan een koele stroming voel…;-) Het is zò raar, zeewater dat hoger is dan je eigen lichaamstemperatuur.

In het zwembad vergeten de  kinderen de deceptie, zeker als Bart aankondigt dat ze hier hun geld niet aan hoeven besteden en nog iets anders mogen doen!.

Na de siësta  waarin we nog een bezoekje van Alexander en Patty krijgen op de kamer en afscheid nemen,  vertrekken we met hoog gespannen verwachtingen met de taxi naar de Burj Kalifa, het hoogste gebouw ter wereld.

Bart heeft via internet thuis al kaartjes geregeld, dus dat scheelt wachten.

De ingang is in de Dubai-mall.   Marcel voor de DubaimallWe waren al gewaarschuwd dat we terecht zouden komen in een wereld die niet voor te stellen is…. Zie foto’s;  een winkelcentrum met alle grote merken, een aquarium met roggen, haaien enz. Maar: ‘ Eerst naar boven, dan shoppen’ .Een aquarium in een mall, Mart en Nikki bekijken t vol verbazing

Miniatuur Burj Kalifa

In de lift van de Burj Kalifa​gaan we in enkele seconden van de BG naar de 124 en 125 verdieping. Hoewel Biko knap mee naar boven gaat voelt hij zich niet senang, heeft last van zijn hoogtevrees en blijft in het binnenste van de toren langs de muur zitten, jammer maar hij had het al aangekondigd.Biko vindt de Burj Kalifa niet zo'n leuk uitstapje

Het uitzicht is mooi is en we  maken de nodige kiekjes.Toch we zijn het er eigenlijk allemaal over eens, vanaf de grond is de toren indrukwekkender dan je van bovenaf ervaart.Uitzicht fonteinen onder Burj Kalifa

Marcel op de 125 ste verdieping van de Burj Kalifa     Mooi uitzicht! óók de Burj Kalifa   Mooi he! ( t uitzicht ook..)  Uitzicht  Burj Kalifa 125 ste etage

En, ,...we kunnen t wel van het lijstje strepen: Seen it, been there, done it!. Het hoogste gebouw ter wereld.

Iedereen rammelt als we beneden komen en dus wordt het shoppen nog wat uitgesteld-> eerst eten bij de Noodle bar. Goed idee Derek!  Voor het eten schieten we wat kiekjes van de Burj Kalifa bij zonsondergang,

Plein voor Burj Kalifa

daar hebben we mooi zicht op vanaf het plein voor de Noodle Bar. En alweer lekker eten, Aziatisch bij de Noodle BarWe eten allerlei Aziatische gerechten van Thais, tot Indisch en Japans. Ook de kinderen genieten van t lekkere eten. Biko kiest een iets te pittige Thom Yam, maar verder smaakt het heerlijk.

Mmm, iedereen trekt weer bij en we hebben genoeg energie om te shoppen. Dubai by night   Mart houdt van Dubai   Jurken... sst, stiekem gefotografeerd

De mall is een ware ontdekkingtocht,niet alleen qua winkels, ook qua cultuur. Zoals Melvin zei: “ hoe later op de avond, hoe meer jurken.”  Echt, de toeristen verdwijnen steeds meer en de bevolking komt tevoorschijn met de mannen in wit gewaad en de dames in zwart. Regelmatig zijn bij de dames alleen de ogen te zien. Ik kan er niet aan wennen.

binnen in Dubai mall

Voor de grap lopen we de Louis Vutton winkel in; de ‘ jurken’ weten daar goed te besteden. Wij houden het bij kijken!

Mart, Biko en Charlotte slagen goed in de mall, Mart koopt met zijn pinpas zijn eerste merkshirt van Tommy Hilfiger (kids) en ik ben bang dat ’ t niet ‘t laatste wordt. (maar mijn Hema zwembroek die je hebt gekocht vind ik ook mooi hoor mama…)

Waar vind ik Tommy Hilfiger papa?

Na de mall zijn we moe en aangezien we om 4.45 op moeten staan om het vliegtuig van 08.30 te halen, pakken we bij thuiskomst de laatste spullen in en duiken we snel ons mandje in.

We worden nog getrakteerd op een mooie krokodil van handdoeken door de houskeeping. Krokodil laatste avond Hiltonhotel

Wat een heerlijk verblijf in Dubai;  een decadente wereld en we hebben veel nieuwe indrukken opgedaan. Mooi en lang genoeg voor 2 dagen, we zien uit naar het wat koelere  en  sfeervolle Bali.

Dág Dubai…. Op naar Indonesië!Vertrek Indonesie: vlucht EK 398,  Boeing 777

1. Inge:
    23 juli 2017
    Wat een ervaring!! Leuk verhaal! Op naar Indonesie... goede doorreis!
  2. Oma-Tineke:
    23 juli 2017
    Verhaal is ook genieten.
  3. Trees en Herman:
    24 juli 2017
    Een in de woestijn gecreerd decadent wereldje! Inderdaad.Maar na 2 dagen is het wel welletjes geloof ik ;Ben zoo benieuwd naar jullie reacties op jullie volgende mooie trip naar het land waar jullie grootouders en voor Marcel zijn ouders vandaan komen!Vergeet de mooie Balinese dansen niet(bewonderenswaardig en de kecak -dance(dans van de apen(interressant!)Veel plezier allemaal!!!We genieten van die leuke foto's!
  4. Trees en Herman:
    24 juli 2017
    Heel veel plezier op een van de mooiste eilanden, waar zoveel te zien en te bewonderen valt!L tempels, palmstranden,terrasvormige rijstvelden,bergen,zo mooi!